In de boardroom

Richting en ruimte voor transitie organiseren In de boardroom

Transitie opgaves kenmerken zich doordat leiders en professionals in de organisatie veel zaken tegenkomen die voor hen nog niet bekend zijn : Hoe ga je daar mee om? Hoe geef je leiding daaraan?

Transitie leiden is iets anders dan projecten of programma’s sturen. Het gaat om nieuwe oplossingen die nodig zijn die nog niet bestaan, die om nieuwe vormen van partnerschappen vragen of omdat er nieuwe kennis of vaardigheden nodig zijn. Terwijl de huidige activiteiten vaak gewoon door moeten gaan. Ondertussen is er steeds meer externe druk, zoals het voldoen aan nieuwe wetgeving en richtlijnen als de CSRD en EU Taxonomy.

Leiders in de boardroom die weten hoe om te gaan met die veelheid van zaken en onzekerheid en onbekendheid zijn de winnaars van de toekomst. Zij organiseren vanuit de boardroom richting en ruimte die nodig is om vernieuwing te organiseren. Dankzij de Theory of Transformation en bijbehorende programma’s krijgen leiders concrete handvatten om te versnellen in transitie vanuit visie en veerkracht.

Transform4C werkt met board rooms om versnelling in transitie te organiseren met Executive Experience, gevolgd door maatwerk Incompany programma’s.

C-suite leiders ontmoeten elkaar als members in het platform in de C-tabl. Zij ervaren daarin in kleine, sfeervolle settings de Experiences en voeren daarover gesprek.

Hoe organiseer ik een Boardroom meeting?

1) Intake en aanvraag

2)Voorbereidend overleg en afspraken over communicatie en locatie  

3)Werksessie met board van minimaal 2,5 uur

4) Close out bijeenkomst met evaluaties mogelijkheid tot vervolg

Het platform biedt toegang tot een netwerk van C-level vertegenwoordigers en komt bij elkaar in het najaar van 2023 in kleinschalige events. 

Aanvragen voor een lezing verlopen via Speakers Academy 

Voorbeelden van samenwerkingen met leiders 

Renewi en Mourik: Met de komst van nieuwe wetgeving en concurrentie in het thema circulaire economie, startte Renewi een versnelling door op drie niveaus aan de slag te gaan met de Experience als manier om in co creatie tot een gedragen, versneld te implementeren strategie. De opzet waren meerdere Experiences met leiderschapsteams, aangevuld met Frontrunner Focus als manier om tot prioriteiten in actie te komen.

ABN AMRO: ABN AMRO bereikte in de periode 100-80 maanden ruim 1000 medewerkers met Experiences en haalde inzichten op over de mogelijkheden en benodigdheden om de klimaatstrategie versneld te implementeren. Transform4C brengt met de Theory of Transformation en een ontwerp voor concrete programmering kennis in over de opbouw van de community en de in te zetten interventies voor collectieve change. Deze beweging werd afgetrapt door de CEO en na 20 maanden werd erop gereflecteerd met de CEO en CSO op de voortgang. Resultaten worden ingebed in de implementatie van het klimaatplan.

Waar vind je ons? 

Transform4C werkt vanuit Zwolle en Den Haag en de Places2B

Neem gerust contact op! 

+ 31 614 22 30 52

Social media

© 2023 Transform4C

Lees hier onze Privacy Verklaring